15Mei
Dirigent Fanfareorkest 15 Mei 2022

Nieuwe dirigent fanfareorkest 'De Koninklijke'

"Even voorstellen" dat was de vraag die mij werd gesteld en vandaar dus dit schrijfseltje,

Bijna iedereen zal mijn naam al wel weten denk ik, maar het hoort nu eenmaal bij een introductie.
Ik ben John Brouwer en ben geboren op 05-08-1971.  Als klein mannetje, ik zal een jaar of 7 geweest zijn en speelde denk een half jaar bugel, riep ik al dat ik later mijn brood wilde verdienen met het maken van muziek.
Meester Hans, de muziekleraar op de basisschool, schreef in mijn rapport, "John heeft veel plezier in muziek maken maar niet echt aanleg".....  Hij had het mis!
Na een jaartje les van mijn vader te hebben gehad mocht ik op "echte les" bij Danny Oosterman en vanaf toen is het muzikale kooltje echt vlam gaan vatten.
Bij muziekvereniging DSS Aarlanderveen, die in die jaren uitgroeide tot een top fanfare is mijn liefde voor de amateurmuziek ontstaan.
Op mijn 18e ging ik naar Utrecht om trompet te studeren en na die studie en wat schnabbelwerk kwam ik erachter dat trompet spelen, en alles daar omheen, niet datgene was wat mij aanvankelijk zo had aangetrokken in het musiceren.
In die tijd gaf ik veel les en dirigeerde ik al 2 showkorpsen en omdat ik voelde dat ik daar veel meer mijn ei kwijt kon besloot ik tot een studie HAFA directie.
Na een aantal muzikale omzwervingen, en inmiddels 3 kinderen rijker, kwam ik uiteindelijk weer bij Danny Oosterman uit en studeerde ik af in Amsterdam.

In 2019 besloten Yolanda en ik om samen met onze 4 kinderen te verhuizen vanuit  Aarlanderveen, een klein dorpje midden in de Randstad, naar Nieuwaal, een nog  kleiner dorpje midden in de Bommelerwaard. Hier kochten wij een woonboerderijtje type "bouwval gezocht" en we zitten nu volop in een verbouwing waarvan wij hopen dat die over 3 jaar klaar is. Omdat wij bijna alles zelf doen duren sommige dingen langer maar dat vinden wij geen probleem. Vooral de plek was voor ons doorslaggevend en het huis komt wel.

Met de verhuizing kwam ook de zoektocht op gang naar orkesten die iets meer in de buurt liggen van Nieuwaal en zo kwam ik op het spoor van St. Willibrord.
Ik heb erg veel zin om aan de slag te gaan met het orkest en gelukkig is er gelijk al een mooie uitdaging met het nieuw geschreven stuk. Helaas kan ik pas 16 mei beginnen bij jullie maar geloof mij als ik zeg dat mijn club in Noorwijk ontzettend blij is dat ik mijn werkzaamheden daar af kan sluiten met een afscheidsconcert.

We zien elkaar snel,
Groeten, John.